3.0TDI motorok olajnyomás probléma javítása
2009-től a 2.generációs 3.0TDI motorokat már változó olajnyomás szabályzóval szerelik, amit a motorvezérlő szabályoz. 2500-as fordulatszám alatt a gyári beállítás csökkenti a motor olajnyomását!
A szoftveresen csökkentett olajnyomással, a károsanyag kibocsátást szerette volna csökkenteni a gyártó. Ez sikerült is, a motor forgó alkatrészeinek kárára:
2016-tól a 3.generációs motoroknál gyakoriak a csapágyproblémák, melynek kockázata jelentősen csökkenthető a gyárilag csökkentett olajnyomás javításával.
Megoldásunkkal ez a probléma szoftveres módosítással javítható, a motor élettartama nagyban növelhető! A módosítás során megakadályozzuk, hogy a motor a továbbiakban csökkentett olajnyomással működjön, ezáltal mint egy hagyományos olajszivattyúval szerelt motor nagyobb kenést biztosít a csapágyaknak, a motornak, a turbónak!
Mi is ez pontosan?
Alacsony motor terhelésnél (<300nm)és 2500 fordulatszám alatt a motorvezérlő szoftver csökkenti az olajszivattyú teljesítményét és ezzel olajnyomást az n428-as szelep segítségével.
Ahogy csökken az olajnyomás, kevesebb olajban futnak a forgó alkatrészek, csökken az olajszivattyú terhelése -> csökken a motor belső ellenállása, aminek következtében javul a motor hatékonysága, és károsanyagkibocsátása.... kb. 0,5%-al. De milyen áron? Ne tudd meg...
Hogyan működik?
Az olajszivattyú lapátjait egy szabályzó gyűrű veszi körül, és ennek a szabályzó gyűrűnek a szállító lapátokhoz viszonyított helyzete változtatja az olaj csatornába jutó olaj mennyiségét és ezzel az olajnyomást.
A szabályozó gyűrű helyzetét a két vezérlőkör szabályozza. Az 1.es vezérlő kör óramutató járásával megegyezően mozgatja a szabályzó gyűrűt, míg a 2.es vezérlő kör óramutató járásával ellentétesen.
Normál olaj szállítási mennyiség esetén csak az 1. vezérlőkörben van nyomás, ilyenkor a szabályozó gyűrű helyzete szabad áramlást biztosít az olaj csatornába.
Csökkentett olaj szállítási mennyiség esetén jön képbe a 2.vezérlő kör, amit az N428 szabályzó szeleppel a motorvezérlő szabályoz. Amint nyomás épül a 2.vezérlő körben a szabályzó gyűrűt óramutató járásával ellentétesen mozgatja, ezzel szűkítve a pumpa lapátok szállítási mennyiségét az olaj csatornába, ezáltal csökken az olajnyomás!
Az Alábbi CRT motorkódú 3.0TDI AUDI Q7 is elvégeztük a szoftveres javítást:
Gyárilag 2000-es fordulaton az olajnyomás alig több az alapjárati olajnyomásnál: 2,7Bar! Beavatkozásunk után ez 4 barra növekedett ezzel is javítva a motor és a csapágyak kenését, így növelve ezek élettartamát!
Olajnyomás előtte(piros)-utána(kék)