VAG csökkentett olajnyomás javítása

VAG csökkentett olajnyomás javítása - Dynotech Chiptuning & Dyno

Kelet-Magyarországon elsőként, a változó olajnyomás vezérléssel működő VAG motorok csaknem mindegyikére sikeresen lefejlesztettük módosításainkat, amit első sorban a motor hosszú élettartamát szem előtt tartva, a korábban jól bevált hagyományos olajpumpák mintájára készítettünk el.

2008-tól a legtöbb VAG motor kétlépcsős szabályzással/csökkentett olajnyomással működik.

Az olajnyomáscsökkentés célja a motor hatásfokának növelése. A csökkentett olajnyomással az olajpumpa meghajtásához szükséges energia kisebb. Ez az elhanyagolható mértékű ~>0,1l/100km hatékonyság növelés cserébe nagyobb kockázatot jelent a megbízhatóság szempontjából: Az olajnyomás csökkentésével az éppen elégséges mennyiségű olaj a legtöbb esetben megfelelő kenést biztosít, vannak azonban olyan konstrukciók, illetve felhasználási körülmények:

  • nagy terhelés alacsony fordulatszámon automata váltós típusoknál(korai felváltású stratégia miatt)
  • vagy sportos vezetési stílus amik esetében ez az éppen elégséges mennyiségű olaj nagyobb kopást eredményez. (pl. hajtókar csapágyak 2.0TDI, vezérműtengely 3.0TDI, stb.)

De mi is az a kétlépcsős olajynomás szabályzás?

Normál esetben a növekvő fordulatszámmal arányosan emelkedik az olajnyomása, ami egy dízel motor esetében a ~2,5bar-os alapjárati olajnyomás 2000-es fordulatszámig eléri a maximális 4,5-5bar olajnyomást.

Kétlépcsős szabályozás esetében(Pl. 3.0TDI EVO896Gen2.) az olajnyomás egy olajnyomás szabályzó szeleppel(N428) két nyomásszinten van szabályozva: egy csökkentett(~2,5bar) és egy növelt(4-4,5bar) nyomáson.

oil pumpv.webp

görbe7v.webp

Az alacsony nyomású kör 2,5 Baron maximalizálja az olajnyomást és 2500fordulatszámig, vagy 300NM terhelés alatt aktív. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hétköznapi felhasználás során 1500-2400 fordulatszám tartományban /ahol a legtöbbet használjuk/ 0,5 - 1,5barral csökkentett olajnyomással üzemel a motor.

Folyamatos PWM olajnyomás szabályzás:

Legújabb motorokban használják. EDC17CP54, Bosch MD1 ECU-val szerelt típusok(Pl.: CRT motor). Annyiban tér el a kétlépcsős szabályzástól, hogy a nyomás szabályzá 2-5Bar között tetszőlegesen, egyenletesen szabályozható. A szabályzási görbe a Switch alapúval szinte tökéletesen megegyezik, néhány újabb típusnál pl. EA897 terhelés függvényében(általában 300nm től kezdődően) egyenletesen növekedik az olajnyomás a terheléssel arányosan, nem pedig azonnal vált a maximum nyomásra.

Az olajnyomás szabályzó szelep vezérlését a motorvezérlő szabályozza, amit módosítani lehet. Rengeteg időt áldoztunk ennek a rendszernek a tanulmányozására, megértésére, valamint módosítására.

Több motor esetében köztes megoldásokat alkalmazunk, a gyári nyomás szabályzás szigorúbb hangolásával pl. a kapcsolási Fordulatszám vagy nyomatékhatár szigorításával, ezáltal sok esetben csak a kritikus terhelési tartományban történik olajnyomás növelés.

Érdekesség hogy bizonyos motoroknál nagyobb részegység javítás után maga a gyártó is kéri, a nagynyomású kör kizárólagos használatának aktiválását a bejáratási ciklusban pl.: motorfelújítás, hengerfej felújítás, turbócsere esetén.

A szabályzás motorcsaládonként, szoftver verziónként változik, néhány switch alapon szabályozott motor érintettségét a problémában helyszíni vizsgálat után lehet pontosan megállapítani.

A legtöbb switch alapú olajnyomás javítás optimalizálás mellé ingyenesen választható opció! Autóddal kapcsolatban érdeklődj a e-mailen keresztül: dynotechchip@gmail.com

Lista a csökkentett nyomású motorokról:

Dízel motorok:

EA288dy.webp

1.4-1.6-2.0 TDI EA288-tól

ea288 oildy.webp

EDC17-Switch alapú, kétkörös szabályzás

MD1- PWM(folyamatosan változó) szabályzás

3.0TDI EA896 2.Gen:

Switch alapú, kétkörös szabályzás

ea897gen2dyweb.webp görbe7v.webp

3.0TDI EA897-től:

PWM szabályzás

ea897dy.png

4.2TDI 340HP/385HP

Switch alapú, kétkörös szabályzás

4.2tdi.webp

Benzines Motorok:

1.4/1.5TSI EA211/EA211 EVO

EA211 Switch alapú, kétkörös szabályzás

EA211EVO PWM szabályzás

ea211 1.4dy.webp 1.4tsi ea211 oil.webp

1.8-2.0TSI EA888

Switch alapú, kétkörös szabályzás

EA888DY.webp

További típusok feltöltése folyamatban...