Rólunk

Márta *Dávid* - Dynotech Chiptuning & Dyno

Márta Dávid

Márta Dávid vagyok, Gépészmérnök. Édesapám autóvillamossági szerelő volt, így már gyerekkorom óta az életem része volt az autók szerelése.

A nyíregyházi Bánki Donát szakközépiskolába elektrotechnika szakán érettségiztem, majd a Debreceni egyetem Gépészmérnöki karán felvételiztem, miközben végig szoros kapcsolatom volt az autó szereléssel, tuninggal. Egyetemi éveim alatt, átfogó elektronikai és gépészeti ismeretek birtokában kerültem teljesen a chiptuning szakma sűrűjébe, és fejlesztettem magam.

Fejlődésem során mindig a precíz korrekt finom hangolásokkal történő beállítás volt a célom, melyből nem engedtem, és bár ez tanuló korszakomban rengeteg többlet munkát jelentett, mára a legmodernebb turbó benzines autótól a korai TDi motorok motorvezérlőjéig, az ismert és ritkább motorvezérlők strukturális, logikai felépítését fejlesztői szinten ismerem, hangolom, és programozom a tökéletes beállításra.

Fodor *Péter* - Dynotech Chiptuning & Dyno

Fodor Péter

Fodor Péter vagyok. Gyermekkorom óta része életemnek a szerelés, járműveim tuningolása, hangolása mely tinédzser korszakomban segédmotorok, tuningolásával kezdődött.

Nem sajnáltam az időmet rászánni egy tökéletes karburátor beállításra, a tökéletességre törekedtem már a kezdetekben is. Később autószervízeléssel, tuninggal, autóépítéssel folytatódott a tevékenységem. Első autóm mechanikus tuningja után kerültem közel a chiptuninghoz. Itt már nem karburátort kellett hangolnom, az 1.9TDi működését már motorvezérlő szabályozta. Korai típus volt, a flash memória kiforrasztásával lehetett programozni a motorvezérlőt .

A motor átépítést követően a szoftveres beállítást más végezte, azonban nem éreztem a végeredményben azt a tökéletességet, amit elvártam volna. Ebben az időben nagyon nehéz volt még hozzá jutni a megfelelő eszközökhöz, a motorvezérlő logikai felépítéséhez, azonban ez sem szabott gátat a tökéletességhez való ragaszkodásomnak. Miután utat törtem magamnak a szakmához vezető úton, és tökéletesítettem saját autóimat, egyre szélesebb körben kezdtem végezni ezt a tevékenységet, és folyamatos fejlődés mellett a legmodernebb common rail dízel motoroktól a régebbi adagolós TDi motorokig kiemelkedő szaktudást szereztem.