Mérőpados méréseinket egy elektromágneses aktív fékkel szerelt "Stacioner" BOSCH teljesítménymérő padon végezzük. A pontos méréseken túl az aktív fék biztosítja azt a pluszt, amit az átlagos inercia mérőpadok nem tudnak, hosszabb, tetszőleges időtartamú és terhelésű méréseket végezni.
Az aktív fék segítségével nem csak szimpla teljesítmény méréseket végezhetünk, hanem különböző terheléseket, körülményeket szimulálunk.
Ezáltal a finomhangolási fázis során az átlagos 10 másodperces rövid teljesítmény mérések mellett, az adott motor/típus sajátosságait figyelembevéve, a beállítás szempontjából kritikus fordulatszám tartományokban sokkal részletesebb előadatos vizsgálatokat tudunk végezni, ezek pedig segítenek minket a lehető legjobb beállítás elérésében!
Ez a szolgáltatásunk ingyenesen jár minden chiptuning mellé.
A stacioner mérőpadok szabadon változtatható ellenállással terhelik a mért autót ezáltal a mérés időtartalma szabadon változatható.
Ez a fajta mérőpad lehetővé teszi hogy különböző terheléseknél, tetszőleges fordulatszámokon vizsgáljuk az autókat, mely egy optimalizálás során óriási előnyt jelent egy inerciális paddal szemben.
A mérést végző szakember állítja be a mérés időtartamát ezáltal jóval részletesebben diagnosztizálható az optimalizálás során az autó.
Stacioner mérőpadok összetettebbek, drágábbak, valamint speciálisabb segédberendezéseket(hűtés-elszívás) kívánnak meg, mint inerciális társaik.
Főbb ismertető jegye, a nagy méretű “gépház”. Egy elektromágneses retarder fék mérete 1,5-2x-ese a görgők méretének, mely a gépházban helyezkedik el és a görgősorhoz van közvetlenül kapcsolva.
Az inerciális mérőpadok valódi fék nélkül tehetetlenségi ellenállássukkal terhelik az autó hajtott kerekeit:
Hátrányuk, hogy nem lehet változó utcai terheléseket szimulálni, részerhelésen/fix fordulatszámokon nem tudják terhelni a motort.
Turbós motorknál ez különösen megnehezíti az optimalizálást, mivel alacsony fordulaton korlátozottan tudja megterhelni a motort ezért a nyomaték felfutás késik, a mérés alacsony fordulaton gyakran hiányos, nem vizsgálható megfelelő részletességgel, ezáltal az utcán leggyakrabban használt 1500-2000 közötti fordulatszám tartomány pontos finombeállítása lehetetlen.
Egyszerűsége és olcsóbb ára miatt elterjedtek.
Főbb ismertető jegye, a kis méretű “gépház”. Mivel az inerciális padoknál a görgőkhöz a tengely végeken valódi fék nem kapcsolódik ezért a gépház mérete szemmel láthatóan kisebb egy Stacioner padhoz képest.
Az utcai teljesítmény mérők, egy kerékre szerelhető szenzorral mérik az autó teljesítményét, a mérést típustól függően 3-5 sebességben végezzük:
Hátrányuk, hogy hasonlóan egy inercia mérőpadhoz, részerhelésen/fix fordulatszámokon nem tudják terhelni a motort, alacsony fordulatszám tartomány megfelelő terhelésére korlátozottan van lehetőség. Ugyanolyan pontos méréseket tudnak szolgáltatni mint egy inerciális mérőpad, viszont nagyon érzékenyek a pontos előkészületre és beállításokra.
Ezeknek a műszereknek az ára töredéke egy teljesítmény mérőpadnak, ezért elterjedtebbek.
Az általunk használt, és egyik legjobbnak tartott DynoPro készülék pontosságát többször bizonyította mérőpaddal összehasonlítva!
© Dynotech Chiptuning 2023 - All Rights Reserved. Created by AceSolution