A kettőstömegű lendkerék és a komfortos vezetés legnagyobb ellensége a gyári váltó szoftver, amely túl korán kapcsol 4-5-6. sebességet, ilyenkor motorfordulatszám zavaróan alacsony 1000-1200 tartományban van. A túl korai felváltásokat a sofőr csak manuális módban tudja felülírni és saját belátása szerint megválasztani az ideális sebességi fokozatot.
Városi, külvárosi haladás közben minden DSG tulajdonos megtapasztalta már a jelenséget, hisz egy 6 sebességes dsg váltó 40km/h sebességnél már 4.ben, 53km/h-nál már 5. 62-nél pedig már 6. sebességben van, így a motorfordulatszám ésszerűtlenül alacsony 1000-1200 tartományban van.
Miért nem jó ez?
1. Rezgések
Minél alacsonyabb fordulatszámon haladunk autónkkal, annál inkább érzékelhetjük a motor által keltett káros rezgéseket.
Ez legfőképp a kettőstömegű lendkerék élettartamát veszélyezteti, ami pont arra hivatott, hogy a motor káros rezgéseit, vibrációját elnyelje, ezzel védje a váltót, illetve komfortosabb érzetet kelt az utastérben, mivel az autó karosszérájára is kevesebb vibráció jut át, viszont ezáltal nagyobb igénybevételnek van kitéve az alkatrész. A kettőstömegű lendkereket hírhedten drága kicserélni, mivel a váltó levételével jár.
2. Rugalmasságot veszítünk Egy esetleges kigyorsítás során 1000-es fordulatról kell erőlködni a motornak vagy visszaváltani és utána kezdeni a gyorsítást, ami sok idő, pláne egy kényes forgalmi szituációban.
Volkswagen konszern( VW,Audi,Skoda,Seat) DSG automata váltós autóinál fordulnak elő ezek a problémák, leginkább 1.6-2.0TDI motor családnál.
A megoldásunk:
Ha 1000 helyett 1400-1500 fordulatszámról kezdjük a gyorsítást sokkal könnyedebben dolgozik a motor, kevesebb vibrációval, kisebb kettőstömegű igénybevétellel.
Váltó szoftver újrahangolása, optimalizálása:
Váltási fordulatszámokat újra hangoljuk, hogy 1300 fordulat alá soha ne kerüljön a motor fordulat nagy sebességi fokozatban. -> ez kevesebb motor vibráció, kisebb teher a kettőstömegűnek, kellemesebb motorhang, komfortosabb vibráció mentes utastér, kigyorsítás esetén nagyobb rendelkezésre álló motor erő az optimálisabb fordulatszám miatt!
Továbbá:
Motoroptimalizálás esetén a nagyobb leadott motornyomatékhoz muszáj a DSG váltóval is megtanítani a megnövelt teljesítmény kezelését, mivel sok esetben a gyári motornyomaték határig tudnak dolgozni, kuplung szorító nyomatékot kalkulálni a váltó szoftverek.
Amennyiben valaki úgy tuningolta meg autóját, hogy ez elmulasztásra került, az túlterheli váltóját, mivel a váltószoftver által kivezérelt kuplungszorító nyomaték a gyári motor erővel kalkulál így nagyobb terhelést kap, túl van terhelve, kritikus esetekben akár el is csúszik a kuplung.
Mi a Dynotech Chiptuningnál ezt minden esetben elvégezzük, hogy megőrizzük a váltó és a kuplung élettartamát!