DSG Optimalizálás

DSG Optimalizálás - Dynotech Chiptuning & Dyno

A kettőstömegű lendkerék és a komfortos vezetés legnagyobb ellensége a gyári váltó szoftver, amely túl korán kapcsol 4-5-6. sebességet, ilyenkor motorfordulatszám zavaróan alacsony 1000-1200 tartományban van. A túl korai felváltásokat a sofőr csak manuális módban tudja felülírni és saját belátása szerint megválasztani az ideális sebességi fokozatot.

Városi, külvárosi haladás közben minden DSG tulajdonos megtapasztalta már a jelenséget, hisz egy 6 sebességes dsg váltó 40km/h sebességnél már 4.ben, 53km/h-nál már 5. 62-nél pedig már 6. sebességben van, így a motorfordulatszám ésszerűtlenül alacsony 1000-1200 tartományban van. OPTI ELŐTTv (1).webp

Miért nem jó ez?

1. Rezgések

Minél alacsonyabb fordulatszámon haladunk autónkkal, annál inkább érzékelhetjük a motor által keltett káros rezgéseket.

Ez legfőképp a kettőstömegű lendkerék élettartamát veszélyezteti, ami pont arra hivatott, hogy a motor káros rezgéseit, vibrációját elnyelje, ezzel védje a váltót, illetve komfortosabb érzetet kelt az utastérben, mivel az autó karosszérájára is kevesebb vibráció jut át, viszont ezáltal nagyobb igénybevételnek van kitéve az alkatrész. rezgésekv.webp A kettőstömegű lendkereket hírhedten drága kicserélni, mivel a váltó levételével jár.

2. Rugalmasságot veszítünk Egy esetleges kigyorsítás során 1000-es fordulatról kell erőlködni a motornak vagy visszaváltani és utána kezdeni a gyorsítást, ami sok idő, pláne egy kényes forgalmi szituációban.

Volkswagen konszern( VW,Audi,Skoda,Seat) DSG automata váltós autóinál fordulnak elő ezek a problémák, leginkább 1.6-2.0TDI motor családnál.

A megoldásunk:

Ha 1000 helyett 1400-1500 fordulatszámról kezdjük a gyorsítást sokkal könnyedebben dolgozik a motor, kevesebb vibrációval, kisebb kettőstömegű igénybevétellel.

Váltó szoftver újrahangolása, optimalizálása:

Váltási fordulatszámokat újra hangoljuk, hogy 1300 fordulat alá soha ne kerüljön a motor fordulat nagy sebességi fokozatban. -> ez kevesebb motor vibráció, kisebb teher a kettőstömegűnek, kellemesebb motorhang, komfortosabb vibráció mentes utastér, kigyorsítás esetén nagyobb rendelkezésre álló motor erő az optimálisabb fordulatszám miatt! OPTI UTÁNv.webp

Továbbá:

Motoroptimalizálás esetén a nagyobb leadott motornyomatékhoz muszáj a DSG váltóval is megtanítani a megnövelt teljesítmény kezelését, mivel sok esetben a gyári motornyomaték határig tudnak dolgozni, kuplung szorító nyomatékot kalkulálni a váltó szoftverek.

Amennyiben valaki úgy tuningolta meg autóját, hogy ez elmulasztásra került, az túlterheli váltóját, mivel a váltószoftver által kivezérelt kuplungszorító nyomaték a gyári motor erővel kalkulál így nagyobb terhelést kap, túl van terhelve, kritikus esetekben akár el is csúszik a kuplung.

Mi a Dynotech Chiptuningnál ezt minden esetben elvégezzük, hogy megőrizzük a váltó és a kuplung élettartamát!